Összes oldalmegjelenítés

2011. január 23., vasárnap

3. nap Lisszabonban 2010. okt 16.

Ma Cacilhas a program,-))

A hajó állomáson feltöltöttem a bérletünket, 2,50 Euróba került a komp / fő csak oda.
Tegnap hazahoztam egy kagylót ami zárva volt és reggel a mosdókagylón vettem észre,
hogy már kicsit nyitva van és lakik benne valaki, így ma visszavittem és bedobtam a Tejoba
( ejtsd tezsó) a kompról.



ez még nem az óceán, Ő a Tejó folyó ami néhol 17km széles, igen annyi, nem elírás,-))



a 101-es busszal ( 1, 20/ fő) lehet eljutni a Christo Rei-ig, vagyis az Isten hátamögé ;-))

Lisszabonra vetett tekintetével és tárt karjaival várja látogatóit a Tejo déli partján.
Egy felvonóval lehet felmenni a 80m magasan lévő teraszra, ahol a 28 m magas szobor emelkedik az ég felé.
4 Euro a belépő.
Az 1959-ben felavatott Krisztus -szobor egy fogadalomnak köszönheti létrejöttét: a portugál anyák megesküdtek arra, ha fiaiknak nem kell a 2. világháborúban a frontra menniük, szobrot emelnek.

Nagyon szép a kilátás és jó képeket lehet készíteni.
Leérkezve fedeztem fel egy kis kápolnaszerűséget a szobor aljában,
majd kiültünk egy kávéra a szép napos időben .
Visszafelé vonattal terveztem átmenni az Április 25,-e hídon, de az útikönyvünk nem írta, így nem volt egyszerű , hogy merre is induljunk el, ugyanis át kellett menni a többsávos autópályán, végül lefotóztunk egy
térképet és így azt követve eljutottunk Padar vasútállomásra, ahonnan a végállomásig Roma-Arreiro-ig
vettünk jegyet. ( 1, 70Euro)
Ez az állomás 2 metró megálló között van Roma és Arreiro, ami azon a zöld metro vonalon van, ahová
igyekeztünk, csak éppen 5 és fél állomásra a Martin Moniztól, ahol laktunk, de már nem akartunk jegyet venni így legyalogoltuk ezt a távot.
Igazi indián nyarat fogtunk ki.
Kellemes sétánk során vettünk szendvicset ebédre, majd bementünk a Spárba bevásárolni a vacsoránkhoz.



Április 25.-e híd a tejó felett


Christo Rei


Kilátás a Tejóra...


ezen a "pár" sávon kellet valahogy átkelni gyalogosan


ez már otthon az ablakból...

vacsora után, még felmentünk a lakásunk felett található kilátóhoz, ahonnan szintén pazar kilátás nyílik a városra, igaz jó pár lépcsőt meg kellett mászni érte, de íme a képek:




útban a kilátóhoz


A magasságos


a gyógyszertári digitális időjós az ablakunkból


a kilátónkról...


gyertyát gyújtottam bent apuért

szemben egy másik kilátó


Ez Lisszabon, híddal ,várral
kilátó, tele túristákkal


Pálmákkal


lisszaboni háztetők

Naplemente


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése